Cu Mihai, la MILA 23

De la bun inceput trebuie sa spun ca eu sunt mort dupa pescuit (insa sunt inca la inceput...) si mi-am dorit foarte mult sa ajung in inima Deltei, insa prietena mea avea oarece retineri fata de petrecerea concediului in Delta, invocand motive precum tantari, serpi, lipsa de conditii decente de cazare etc

Dupa indelungi cautari pe Internet, ne-am decis sa mergem la Mila 23, deoarece foarte multi oameni au spus ca este un loc superb de vazut si foarte bun pentru pescuit.
    Am plecat din Bucuresti cu Sageata Albastra (ii sfatuiesc pe toti cei care aleg aceasta varianta sa-si cumpere bilet dus-intors deoarece la intoarcere nu prea au sanse sa gaseasca bilete din Tulcea) si am ajuns in gara in Tulcea la 11:30, mi-am luat permis pt zona Mila 23 de la AJVPS pentru 3 zile (100.000 lei pe zi) si apoi ne-am imbarcat pe nava Colanda cu destinatia Mila 23. La sfarsitul acestui articol voi posta toate numerele de telefon necesare.

In jur de ora 15:00 am ajuns in Mila 23 unde am inceput sa ne cautam gazda. Dupa mai multe gazde vazute, am decis sa stam la familia Serghei, unde am gasit conditii super la un pret rezonabil. Prietena mea a ramas impresionata cand a vazut ca gazda avea o curte plina de flori, camere foarte curate cu geamuri termopan + plasa pt tantari, iar baia era impecabila, cu apa calda non-stop. Aveau chiar si masina de spalat automata unde puteai sa-ti speli hainele in caz de nevoie.

Am negociat cu gazda sa platim 200.000 lei de persoana pe noapte plus inca 100.000 de caciula pentru o masa pe zi. Trebuie sa spun ca mesele au fost mai mult decat indestulatoare, gazda iti dadea sa mananci pana nu mai puteai. Tot sejurul am mancat numai preparate din peste.

In prima zi mi-am facut aprovizionarea cu momeala de la nepotul gazdei, Nicu, care pt 150.000 lei mi-a adus rame serpesti si scoici indeajuns pentru cele 3 zile de pescuit. Gazda are si barci de inchiriat, foarte ieftin, inclusiv cu motor. Eu mi-am ales o lotca, pt care am platit 100.000 lei pe zi. Spre seara am iesit cu prietena mea pe canalul din spatele satului si am pescuit la rosioara, ea fiind foarte incantata ca prindea una dupa alta.

A doua zi cu noaptea in cap am plecat impreuna cu Nicu la pescuit de crap, insa in acea zi nu am avut noroc de crap (sunt si un incepator in pescuitul acestei specii) insa am prins caras si platica mare. Mai pe seara Nicu m-a dus pe un canal la rapitor, unde am prins un avat si bibani maricei cu nemiluita (trageau ca infometatii, nici nu ajungea bine rama la fund...). La intoarcere, gazda m-a invatat cum se curata fiecare specie de peste in parte, m-a ajutat la curatat si apoi ne-a gatit o parte din peste, restul punandul la lada frigorifica pentru a-l lua la Bucuresti. Trebuie sa spun ca au mai multe lazi frigorifice unde se poate pastra pestele prins.
    In a treia zi m-am decis sa merg singur (prietena ramanand sa faca plaja) si am ajuns (dupa un vaslit de aprox 1 ora) la confluenta a doua canale unde erau niste turisti cu corturile care prinsesera somn si platica. Spre ghinionul meu de pescar novice in Delta, nu am reusit sa prind nici un somn, asa ca m-am multumit cu platicile care trageau frecvent la carne de scoica. Nicu, nepotul gazdei, mi-a zis ca trebuia sa dau cu un fel de omida, care scoate anumite sunete in apa si atrage somnul, dar deh, daca nu l-am intrebat inainte...

In cea de-a patra zi gazda noastra, Pavel, ne-a luat cu dinsul cu barca cu motor si ne-a plimbat pe ghiolurile din apropiere (Bogdaproste, Trei Iezere) si mi-a aratat cateva locuri bune de pescuit la stiuca, insa mi-a explicat ca abia din luna septembrie se poate pescui acolo, deoarece atunci putrezeste bradisul de la suprafata apei si se pot folosi momelile artificiale. Ne-a dus si la locurile unde avea instalate plasele sale pt pescuit (Pavel este pescar profesionist) si ne-a aratat ce pesti erau in ele (am ramas toti masca...); de asemena ne-a aratat o gramada de pasari, pelicani, cormorani etc.

Ultima zi, a cincea, am petrecut-o pe drum inapoi inspre Bucuresti, deoarece vapoarele pleaca din Mila 23 in jur de ora 6 dimineata. Am ales sa mergem spre Tulcea pe alta ruta, asa ca am luat vaporul Navrom pina in Crisan, de unde am luat Pasagerul care venea dinspre Sulina.
    Iata acum cateva adrese si informatii utile: